Klantenservice opleiding

klantenservice opleiding

Als je het leuk vindt om telefonisch met mensen in contact te komen is een klantenservice opleiding iets voor jou. Tijdens de opleiding leer je hoe je in gesprek kunt gaan met klanten en hoe je er door de juiste vragen te stellen achter kunt komen wat de klantbehoefte is. Dat is nodig om te bepalen of je klachten kunt oplossen. Als je probeert producten en diensten te verkopen kan een klantenservice opleiding nuttig zijn voor het bepalen van het koopgedrag van klanten. Medewerkers voor een supportafdeling worden veel gevraagd. Een klantenservice opleiding biedt daarom veel perspectief op een baan.

klantenservice opleiding

Wat leer je tijdens een klantenservice opleiding?

Het belangrijkste wat je leert tijdens een klantenservice opleiding is omgaan met klanten in een commerciële omgeving. Door middel van allerlei gesprekstechnieken die aan de orde komen leer je de klantbehoefte bepalen. Ook het sturen van een gesprek in een bepaalde richting is een techniek die wordt geoefend. Om op een goede manier klachten te kunnen afhandelen op een voor zowel de klant als je opdrachtgever bevredigende wijze leer je op de juiste manier tegenwerpingen in het gesprek te gebruiken. Je zal zien dat het erg leuk is om tijdens de klantenservice opleiding met deze technieken te oefenen. De goede sfeer tijdens de lessen speelt daar ook een rol bij.

Een klantenservice opleiding volgen

Fabius Opleidingen beschikt over ruim 50 locaties in Nederland waar je een klantenservice opleiding kunt volgen. Deze opleiding bestaat uit twee delen. Eerst volg je een algemene opleiding tot administratief medewerker. Dat is onder anderen nodig om met de systemen om te kunnen gaan in een klanten support afdeling. Als dat deel van de opleiding is afgerond volg je opleiding klantenservice medewerker. Na afloop van de klantenservice opleiding krijg je dus twee diploma’s die wettelijk erkend zijn.